Posilovací hrazda, kdo by na ní měl cvičit a proč?

 

Dnes jsou pryč ty doby, kdy jste při tělocviku nesnášeli cvičení na hrazdě. Posilovací hrazda, kterou si v poslední době čím dál častěji pořizujeme domů, je jiná a především na ní můžeme cvičit, aniž by nás někdo nutil k nepředstavitelným výkonům před celým kolektivem spolužáků. K čemu je dobrá a komu by rozhodně neměla chybět doma?

bar-brothers-2 

Hrazda už dávno není jen záležitostí tělocvičen a posiloven, i když v nich samozřejmě zůstává. Doma závěsná hrazda na žebřinyhrazda na zed', hrazda do rohu, nebo je posilovací hrazda od zdi kde zdi. Jednoduchá hrazda se dá sehnat od 600 korun, ale ty vychytanější stojí několik tisícovek. Pro začátečníka postačí jen hrazda tyčová.

 

 

hrazda_na_zebriny

jak na Posilovací hrazdu– kdo by na ní měl cvičit a proč?

 

Primárně jde o procvičení horní poloviny těla.Procvičení rukou, prsních svalů, zad a břicha. Cvičením na ní tyto partie posílíte, zpevníte a dáte sbohem bolesti zad. Kulturisti posilovací hrazdu přímo milují – skvěle se na ní pracuje na nabírání svalové hmoty do šířky.

Jak cvičit efektivně na hrazdě?

Mezi nejpopulárnější a nejefektivnější cviky patří samozřejmě shyby, při nichž se na hrazdu zavěsíme a necháme ustálit tělo, aby se nekývalo. Poté se přitahujeme, abychom bradu dali na úroveň hrazdy.

U shybů se obvykle řeší šířka úchopu – při širším úchopu je cvik jednodušší, při užším těžší – a také podhmat a nadhmat. Zatímco úchop podhmatem je přívětivější pro začátečníky, pokročilejší zvládnou i shyby s nadhmatem, při němž dochází k posilování jiných svalových skupin. Dále se dají kombinovat různé verianty úchopu podle typu posilovací hrazdy.

Hrazda není jen pro muže!

Vyvraťme ihned mýtus, že na hrazdu patří jen muži. Na své si na ní totiž mohou přijít i ženy, a to v takové míře, jakou si samy vyberou. U většiny z nich je pochopitelné, že nechce mít široká a tak vypracovaná záda jako muži.

jak_cvicit_na_hrazde

 

 Víte, co na posilovací hrazdě procvičujete?

Ať už na hrazdě děláme jakékoli cviky, vždy do cvičení zapojujeme velký zádový sval a podstatnou roli hrají bicepsy. Při různých cvicích se další svalové partie mění – nejčastěji jde o ramenní pletenec a trapézy. Budete-li se cvičení na hrazdě věnovat delší dobu a pravidelně, bude postupně docházet k posílení trupu. Hlavním efektem cvičení na hrazdě je tvarování trupu do tvaru písmena V.

 

  • Úchop podhmatem – jde o jednodušší úchop a zabírají při něm bicepsy
  • Úchop nadhmatem – těžší úchop, posilujeme při něm spíše předloktí a velký zádový sval
  • Široký úchop – dáme-li ruce při přítahu daleko od sebe, pracovat budou především svalové partie na zádech
  • Střední úchop (na šířku ramen) – při tomto úchopu se váha rozprostře mezi záda a paže
  • Úzký úchop (méně než na šířku ramen) – váhu tahají z převážné části paže
  • a další složitjší cviky

jAK CVIČIT ABY VÁS TO NEOMRZELO?

Poproste o pomoc kámoše. V začátcích nedokážete shyby opakovat bez pomocníka, který vám bude alespoň trochu pomáhat nadlehčovat nohy. Další možností je pomoci si například pomocí gumového pásu,který vám ulehčí shyb např o 5kg ale táke i 50kg. Také můžete trénovat ve visu,uvidíte ze za 14 dní se vám bude dařit lépe.

 

Cvičte na hrazdě z počátku každý den a tělo si zvyknena zátěž a získáte větší sílu 

Pro začátek stačí 5 přítahů. Se správností provádění cviků by vám měl alespoň jednou poradit instruktor, abyste je později sami neprováděli chybně.

Jak vybrat hrazdu, která vám bude vyhovovat

Při výběru hrazdy musíme sledovat hned několik věcí – kvalitu provedení (za nejlepší materiál považujeme ocel),možnosti použití, nosnost hrazdy. Vybírejte samozřejmě především podle toho, kam chcete hrazdu umístit. Zvolit si můžete hrazdu:

  • nástěnná hrazda – umisťuje se na zeď
  • hrazda do rohu- rohová hrazda – umisťuje se rohu místnosti
  • hrazda do stropu-stropní hrazda – takovou hrazdu je nutné navrtat do stropu, její výhodou je možnost uvázání boxovacího pytle nebo TRX

 

1622764_457745384356643_1086667795944558170_n kopie

 TYPY POSILOVACÍCH HRAZD A JEJICH VARIANTY ÚCHOPŮ 

POSILOVACÍ HRAZDA NA ZED'

 hrazda_na_zed_shyby_1  

POSILOVACÍ HRAZDA NA STROP-STROPNÍ HRAZDA

 

hrazda_stropn%C3%AD

hrazda_na_strop_2

hrazda_na_shyby_3

stropni_hrazda_rovna_1

POSILOVACÍ HRAZDA NA STROP PROFI

 

hrazda_na_strop_profi

POSILOVACÍ HRAZDA NA ZED' PROFI 

 

hrazda_na_zed_profi

 

POSILOVACÍ HRAZDA DO ROHU - ROHOVÁ

 

hrazda_na_zed_rohova

hrazda_hrazdy

posilovaci_hrazda_rohova

 

POSILOVACÍ HRAZDA - HRAZDA TYČ

 

hrazda_tyc

 

HRAZDA NA CVIČENÍ - HRAZDA TYČ DVOJÍ

 

hrazda_na_shyby_2

 

HRAZDA OD ZDI KE ZDI RYCHLOSUNDAVACÍ

hrazda_na_zed_rychlosundavaci

 

HRAZDA NA ŽEBŘINY - RIBSTOLE 

hrazda_na_zebriny

zavesna_hrazda_na_zebriny_2

 

 ZÁVĚSNÁ HRAZDA NA ZED' A BRADLA V JEDNOM 

 hrazda_na_zebriny_ribstole

hrazda_bradla_zebriny_ribstole

    hrazda_na_zed

hrazdy_bradla

 

POSILOVACÍ HRAZDA stropní

 

 hrazda_na_strop_dvojí

POSILOVACÍ HRAZDA DVOJÍ

hrazda-na-zed-dvoji

 ZÁVĚSNÁ HRAZDA  NA ŽEBŘINY A BRADLA V JEDNOM 

  

kovove_ribstole

zavesna_hrazda_na_zebriny

  

POSILOVACÍ HRAZDA-nebo žebřiny NA MÍRU

zebriny_ribstole_kovove

 

 

JAK VYPADÁ PROCES VÝROBY  ZACVIC

Nařezané trubky svaříme a obrousíme do hladkých svárů. Výrobky povrchově upravujeme tryskáním, nebo-li pískováním. Poté práškově lakujeme Komaxitem, který vypalujeme v peci na 200°C. Po vypálení je kovový prvek vytažen z pece, nechá se vychladnout a povrch je tak tvrdý a odolává namáhání.

hrazda a bradl ana zed

ribstole_zebriny

zebriny_do_pokoje

venkovni_hrazdy

posilovaci_bradla

hrazda

Posilovaci_hrazda_na_shyby

hrazda_do-stropu_stropni_hrazda

hrazda_na _strop

hrazda_na_miru

vyroba_zebrin

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.