6 cviků, pro které využijete stropní žebřík monkey bar

 

monkey_bar_zebrik_stropni

 

Jak by se vám líbilo si…

  • … zpevnit horní část těla?
  • … užít zábavné cvičení?
  • … připomenout dětská léta?

Potěším vás. Na vše vám stačí jediná pomůcka na cvičení.

 

Monkey bar.

Pod tímto názvem se neskrývá nic menšího než stropní žebřiny na ručkování. Co vše tu zvládnete odcvičit?

1) Klasické přeručkování

Ve výchozí pozici uchopíte nadhmatem první tyč a díváte se směrem po délce závěsného žebříku na ručkování. Poté jednou rukou uchopíte opět nadhmatem druhou tyč a s mírným zhoupnutím na ni přenesete váhu těla.

Druhou rukou následně pustíte první tyč a rychle uchopíte třetí tyč v pořadí. Takto přeručkujete až na opačný konec žebřin.

2) Přeručkování ob jednu tyč

Silově náročnější varianta předchozího cviku.

Ve výchozí pozici držíte jednou rukou první tyč a druhou rukou třetí. Visíte bokem. Při ručkování se vždy přeskočíte jednu tyč a chytáte se až druhé v pořadí.

 

zavesny_sytem_pro_trx

 

3) Ručkování po šíři žebřin

Touto variantou prověříte vaši výdrž.

Držíte se první a druhé tyče nadhmatem. Tentokrát neručkujete přímo k druhému konci závěsného žebříku, ale pohybujete se střídavě doleva a doprava, než dosáhnete cíle.

4) Cvičení břicha ve visu

Skvělý cvik na prorýsování břišních svalů.

Chytíte s nataženými pažemi tyč a poté táhnete pokrčené nohy silou břišních svalů nahoru. Připomíná to situaci, kdy se zabalujete do klubíčka.

Pokročilejší tento cvik zvládnou i při zvedání natažených nohou. Zátěž zvýšíte i s jednoručkou mezi chodidly.

5) Shyby

Tento cvik snad netřeba představovat.

Stropními žebřinami navíc zvýšíte variabilitu cviku díky zapojení klasického přeručkování po každém jednotlivém opakování.

 

zebrik_na_ruckovani

 

6) Sedy-lehy na závěsných žebřinách

Jeden z náročnějších cviků na břicho, který se hodí pro pokročilejší.

Ve výchozí pozici nohy „zaháknete“ za tyče monkeybaru. Kolena se nachází nad jednou tyčí, zatímco kotníky pod druhou.

S nádechem pomalu pouštíte tělo takřka do svislé polohy. Ruce držte dlaněmi na prsou či u břicha. Poté s výdechem pomalu zvedejte tělo do výchozí pozice.

Z bezpečnostních důvodů tento cvik provádějte vždy nad žíněnkou.

A to není zdaleka vše, co s žebřinami pro ručkování zvládnete odcvičit…

Monkey bar skvěle poslouží i jako závěsný systém pro TRX a gymnastické kruhy. Tyto pomůcky ještě víc rozšiří variabilitu cviků, které se závěsnými žebřinami odcvičíte.

 

stropni_zebriny_trx

 

Zaujalo vás to? Pak neváhejte a pořiďte si závěsné žebřiny na ručkování ještě dnes.

+420 792 505 354 (Po-Pá 9-16hod)